fredag 2. desember 2016

Luke 2 Pakkelapp

Jeg er så heldig at jeg får åpne luke 2 i årets adventskalender, og har difor lyst å gi dokke, en for meg ny idee, og forklaring på hvordan jeg gjorde det.

I år hadde jeg planer om å lage pakkelapper av restepapir, for å gjøre litt ekstra stas på de som får gaver. Men da jeg så stemplene til Gitte i Kreativehenderdigis, forstod jeg at her nytta det ikke med restepapir, jeg måtte skrive ut stemplene slik at de virkelig kom til sin rett.

Stemplene er skrive ut på mønsterpapir, og motivet er fargelagt. Det første jeg gjorde var å skjere et 30*30 ark til, så det passet i skriveren (a4). Skal du prøve dette, så sjekk at skriveren din tek tykkere ark, slik at du ikke ødelegg den.
Så kuttet jeg ut stempelet med til/fra, la den opp ned over motivet jeg ville bruke, og tegnet rundt. Jeg fargela den søte musa med Derwent - Colour soft blyanter, og limte delene sammen. Det vart enkel pynt, då pakkelapper gjerne skal lages i litt større mengder, og motivet er så nydelig i seg selv.

Stemplene jeg har brukt heter: Digi 44 (mus med treet) og Digi 111 (til / fra lapp). Du finner dem under julestempel.


I det siste bilde vil du finne min RAK, som blir gitt vekk til en av de som leverer inn bidrag i desember hos Papirlosjen.








Klem Anita

3 kommentarer:

  1. Oi...dette var flotte pakklapper...veldig kjekt å printe ut på mønsterpapir slik altså :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Til fra Stempelet er ein av mine favorittstempel for øyeblikket. Synes den er aldeles nydelig.
      Klem Anita

      Slett
  2. Very cute image. Love that pretty font as well. Hugz

    SvarSlett